Alla inlägg under juni 2009


Matte fick ett mail från BoBo igår. Så här skriver han:


Idag har jag varit i ett varmt Stockholm, 31 grader i skuggan! Jag åkte till Drottningholm och Hundöarna, där man kan släppa alla snälla hundar lösa.





Det var väldigt fint och trevligt, snälla hundar och människor. Jag strosade runt för mig själv ett tag, men sedan var det full fart. Värmen fick till och med mig att flämta otroligt mycket! Det var massor av hundar och jättemånga olika raser, från Chihuahua till Dalmatiner och Rhodesian Ridgeback.

Jag blev förälskad i en Rhodesian Ridgeback tik!



Jag sprang efter henne hela tiden och till slut ville jag para sig med henne, men jag nådde inte upp :-((. Hon gillade mig också, men till slut tog matte och husse med mig och gick därifrån... för jag var helt uppslukad av denna vackra dam! Hon hade slutat löpa för några veckor sedan, men det tyckte inte jag spelade någon roll...

Den piggaste hunden var nog, hör och häpna, en Siberian husky! Jag tror den badade ibland för att orka med i värmen. Det såg rätt kul ut, att en riktig ”vinterhund” orkade springa i full fart i värmen.


Jag har legat och svalkat sig på hallgolvet sen vi kom hem, men nu ska jag försöka få fart på katten! Lek och bus kan det aldrig bli för mycket av, tycker jag.


:.   .:   :.   .:   :.   .:   :.   .:  


Vilken lyckost! Inte har jag fått vara och springa på några hundöar, verkar som paradiset på jorden!


ZAFFRAN


Nu är det länge sedan jag skrev i min blogg. Livet går sin gilla gång och inget speciellt händer (tycker jag i alla fall), Men... plötsligt händer det! som det står i reklamen.

Igår flyttade Alfonso, från Norge, tillbaka till mig och de mina. Med sorg i hjärtat och med många tårar kom Anita och hennes gullige son Peter med Alfonso till Gällivare-utställningen igår. Livet har ändrat sig så för dem att de inte kunde ha kvar honom. Hos oss är han välkommen tillbaka och vi lovar att ta väl hand om honom, Peter!


Idag har han lekt en hel del med sina nygamla syskon. Jag leker förstår inte med min son för jag leker inte med någon. Jag är en för fin och förnäm whippet för det.


Lite bilder från dagens lek:


Fr.v Curry (Alfonsos kullsyster), Nellie och Alfonso


Curry, Nellie, Alfonso


Alfonso, Curry och Nellie


Alfonso, Nellie och Curry




Så elegant!


Alfonso och Nellie leker med murmeldjuret


Man blir törstig av att springa och leka, men det står en stor vattenbalja på gården, det är bara att förse sig med friskt, kallt vatten


Alfonso med lillmatte


Curry, Alfonsos enda syster


ZAFFRAN

Ovido - Quiz & Flashcards