Direktlänk till inlägg 3 februari 2008

En häxa i huset


Herregud vilket liv det blev på husses nobs Lojsan igår kväll! Man kunde nästan tro att världen höll på att gå under.


Just när jag och min whippetsystrar var som mest upptagna med att krama och pussa husse i vardagsrumssoffan, så kom hon farande, pressade sig emellan – hon kom nästan in under skinnet! – för att få ha sin husses fulla uppmärksamhet. Sen morrade hon lite löjligt, det lät inte speciellt övertygande, men som den artiga och vänliga hundras vi är så lät vi henne hållas och lade oss bredvid husse i stället. Tala om att överreagera...


Fast jag undrar en sak: Vad tycker hon egentligen om att vi whippar får ligga under täcket, ÄVEN hos hennes husse? Fniss...


Fundera på det du lilla morrhoppa! Där är det VÄLDIGT skönt, åtminstone för oss. Husse har lite annan åsikt om det ibland, för vi ligger MYCKET nära. Om han ska bli av med oss får han "hälla" oss ur sängen, och då brukar han ge upp för vi har en fantastisk teknik att hålla oss fast, och vi förstår ingenting...

Vi ses under täcket!


ZAFFRAN

 
 
Ingen bild

Vi 4-benata på Mi:

10 februari 2008 00:29

Ja, du Saffran.
Vi tror vi vet varför din matte gör som hon gör.
Fråga Lojsan!
1. Matte har inte ännu riktigt förstått varifrån valparna kommer - hon tror fortfarande att dom kommer ut genom stjärten.
Inte konstigt om hon ler - hon har ju sökt svaret i nästan 40 år som Lojsan skriver - och tror hon äntligen säkert hittat svaret!!
Knip hårt - annars kanske du riskerar att råka ut för plaströret åxå.....
Man vet aldrig med mattar.......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

  ...med sin familj! Dom bor nu i ett hus på landet och lever goda dagar med mycket spring och lek. Husse och matte har skickat lite bilder och berättar också att Smirnoff är ögonlyst ua. Den enda som inte är lyst i kullen ännu är Dante i Finland, ...

  Matte fick ett mail från BoBo igår. Så här skriver han:   Idag har jag varit i ett varmt Stockholm, 31 grader i skuggan! Jag åkte till Drottningholm och Hundöarna, där man kan släppa alla snälla hundar lösa.         Det var väldigt fint och tre...

  Nu är det länge sedan jag skrev i min blogg. Livet går sin gilla gång och inget speciellt händer (tycker jag i alla fall), Men... plötsligt händer det! som det står i reklamen. Igår flyttade Alfonso, från Norge, tillbaka till mig och de mina. Med s...

  KÄRA HÄLSNINGARtill mina älskade små valpar! Minns ni...!?     ...när ni satt i lillmattes famn när ni började vara ute. Det var tryggt och skönt.     ...eller, när ni var med mig på skogspromenad när Carin och Boris (George/Smirnoffs matte o h...

  Idag har Alfonso med matte och goda vänner varit på fjälltur. De har gått upp till toppen på Sollia och åkt på en åkbräda nerför (i alla fall tvåbeningarna).   Här är vi på väg uppför, Ann Lisbet med åkbrädet på ryggen. T.v Alfonso, Lillegutt och ...

Ovido - Quiz & Flashcards